M151A1C (Truck, Utility, 1/4-ton, 4x4, 106 mm Recoilless Rifle)

M151A1C byla verze "mutta" M151A1, nesoucí bezzákluzovou pušku M40A1. Zadní část vozu byla upravena. V první řadě tam byla montáž M79, na které byla upevněna bezzákluzová puška M40A1. Pod ní byl prostor pro šest kusů munice. Kvůli přístupu k munici chybělo zadní čelo vozu, na kterém bylo u běžného M151A1 upevněno rezervní kolo a kanystr. Ty byly přeneseny na boky "mutta". Kvůli váze tarasnice bylo zesíleno zavěšení zadní nápravy. Protože s tarasnicí se změnilo i těžiště vozu, byl M151A1C ještě náchylnější k převrácení při prudkém zatočení než běžný M151A1.

M151A1C mohl být součástí průzkumné nebo protitankové čety velitelské roty pěšího praporu, případně roty bojové podpory u výsadkových a aeromobilních praporů.
Také švadrony vzdušné kavalérie (Air Cavalry) měly ve výzbroji M151A1C (1-9 Cav, 7-1 Cav, 3-7 Cav, 7-17 Cav). U těchto skvadron byla vždy rota D rotou pozemní kavalerie a prováděla průzkumnou a hlídkovou činnost s mutty M151A1 a M151A1C, známé jako "krysí hlídky" (Rat Patrol).

M151A1C
 
Základní technické údaje:
Délka.........................................3,6 m
Šířka.........................................1,9 m
Výška........................................2,0 m
Max. rychlost..............................80 km/h
Dojezd.......................................435 km
Hmotnost...................................2 082 kg
  
Motor:
zážehový 4-válec Ordnance/Continental L-142
Výkon motoru.............................53 kW
Posádka.....................................2
  
Výzbroj:
1x bezzákluzová puška M40A1 ráže 106 mm

 


M151A1C pálí na pozici nepřítele během operace Pershing, D Troop, 1st Squadron, 9th Cavalry, 1st Cavalry (Airmobile).

M151A1C, HQ Company, 2-22 Infantry, 4th Infantry Division, 1967.

Příjezd 3.brigády 82.výsadkové divize do Vietnamu, letiště Chu Lai, únor 1968.