North American YOV-10A NOGS

Jiné úpravy stejného typu letadla: OV-10

V roce 1970 byly upraveny dva OV-10A 155395 a 155396 (mělo by se jednat o pátý a šestý kus vyrobený pro USMC) na YOV-10D. Někde na počátku byl požadavek, aby se Bronco dalo použít i v noci. Od toho zkratka NOGS - Night Observation Gunship System. Nos letounů byl prodloužen a pod ním byla věžička s FLIR. Trup byl zbaven zbraňových "pahýlů" a pod trupem byla nainstalována otočná věž s tříhlavňovým rotačním kanónem 20 mm. Kanón se zaměřoval pomocí FLIR. Upraven musel být i nákladní prostor, kde byl zásobník, střelecký počítač, přídavné napájení atd. Prostor posádky byl doplněn o displeje pro FLIR a ovládací panely FLIR a kanónu.

YOV-10D
YOV-10D NOGS 155396, Binh Thuy, 1971.

Koncem roku 1970 byly oba stroje odeslány k testům na NAF China Lake. Po skončení testů byly dopraveny do Vietnamu ke zkouškám v bojovém nasazení. Zkoušky probíhaly u jednotky US Navy VAL-4 "Black Ponies" v Binh Thuy od počátku června do půlky srpna 1971. Zkušební lety byly prováděny ve večerních a nočních hodinách. YOV-10D létaly buď ve dvojici s OV-10A, nebo v doprovodu dvou OV-10A a také se zkoušela dvojice YOV-10D. Oba stroje provedly asi 200 letů.

YOV-10D
YOV-10D NOGS #155395 na základně China Lake před zkouškami ve Vietnamu.
YOV-10D
YOV-10D NOGS na základně VAL-4 v Binh Thuy, 1971.